Review-uri

Puzzle Anatolian African Colours, 1000 piese

Introducere

Marca de puzzle-uri Anatolian este produsă în Turcia, începând din 2005, și cuprinde o varietate largă de puzzle-uri, de la 260 de piese și până la 3000 de piese. Ele au diverse tematici aparținând unor artiști celebri – de la peisaje care îți taie respirația, la imagini cu animale și căsuțe în pădure potrivite pentru întreaga familie și până la picturi clasice arhicunoscute!

Pentru o prezentare mai amănunțită a mărcii Anatolian, am testat modelul African Colours1000 piese, sub sigla artistului Graeme. Am trecut în revistă mai multe aspecte: cutia și conținutul ei, puzzle-ul în sine (piesele, culorile, îmbinarea, etc) și altele!

Cutia

Cutia, realizată din carton reciclat și care are dimensiunile 36 x 25 x 5 cm, este foarte robustă, lucioasă și texturată la exterior și plăcută la atingere. Imaginea este încadrată complet pe capac (fiind scoasă în evidență de fundalul negru), iar pe margini sunt prezentate atât detalii în prim-plan ale imaginii, cât și informații despre puzzle (titlu, dimensiuni – 48 x 66 cm, artist, codul puzzle-ului, codul de bare).

Pe spatele cutiei, se prezintă și mai multe informații despre puzzle (cu cât știm mai multe, cu atât mai bine!).

La deschidere, conținutul cutiei include punga cu piesele și un suport pentru cutie (acesta este binevenit și foarte util, deoarece ține cutia în poziție fixă, evitând, astfel, căderea ei – știm, cu toții, cât este de frustrant să îți cadă ”referința” 😀). În plus, acest suport, realizat dintr-un carton relativ rezistent, ilustrează alte modele de puzzle din colecția celor de la Anatolian. Nici nu am început acest puzzle, că deja mă gândeam la următorul 😀! El vine și cu o notificare privind serviciul de piese lipsă, pus la dispoziție gratis de Anatolian. Astapentru  cazul în care avem aspiratoare cu lăbuțe sau monstruleți sub pat care fură piesele 😀. (detalii aici: https://mpform.anatolianpuzzle.com/)

Ce am apreciat la cutie este faptul că aceasta este destul de compactă, în sensul că nu se irosește carton și spațiu de depozitare. Altfel spus, cutia este pe măsura dimensiunilor conținutului. Un punct în plus pentru mediul înconjurător (și pentru spațiile noastre de depozitare)! 😀

Piesele

La o primă vedere de ansamblu, se observă, din start, că piesele au o tăietură standard (grid-cut/ ribbon-cut) și că sunt lucioase, lipsite de vreo textură (totuși, luciul pieselor nu mi-a ridicat vreo problemă). Nu am observat piese neseparate sau avariate (de exemplu, dezlipirea imaginii de pe carton, îndoituri, etc.). Ce am remarcat, încă de la început, au fost culorile saturate, vibrante și consistente ale pieselor (cu toții avem nevoie de multă culoare în această perioadă!), care redau, într-adevăr, spiritul culturii africane. Calitatea print-ului este foarte bună, având în vedere faptul că imaginea este, de fapt, o pictură. De asemenea, piesele au dimensiuni ”normale” (nici prea mari, nici prea mici).

Piesele se simt bine la atingere și sunt ferme, robuste. Ele au o grosime de aproximativ 2 mm. Datorită tăieturii standard, piesele au majoritatea formelor cunoscute, însă un anumit tip de piesă se găsește cu preponderență. Pe parcursul asamblării puzzle-ului, am observat câteva piese cu mici defecte (destul de neglijabile), cel mai probabil apărute din cauza tăierii (spre exemplu, două piese nu au fost tăiate complet – nu a fost bai, cu o foarfecă și cu atenție am rezolvat problema!). Cantitatea de praf care rămâne în cutie, după asamblare, este neînsemnată (chiar dacă praful de puzzle este magic! 😂.

Îmbinarea pieselor

Varietatea formelor pieselor face ca o piesă să nu se potrivească în alt loc decât în locul său, deci nu au existat probleme în această privință (se simte momentul în care piesa este în locul potrivit 😀). Îmbinarea este bună atunci când puzzle-ul este întins pe spațiul de lucru. Totuși, trebuie menționat faptul că îmbinarea nu este cea mai strânsă. Pentru a deplasa o secțiune de câteva piese, este nevoie de grijă pentru a nu o destrăma. De asemenea, există un număr foarte mic de piese care nu se ”întrepătrund” foarte bine (interlock – vezi poza de mai sus). Aceste lucruri nu reprezintă, neapărat, niște obstacole – noi, pasionații de puzzle, ne adaptăm la orice!

Experiența

Per total, experiența cu marca Anatolian a fost una plăcută! Pe o scală de la 1 la 5, dificultatea acestui puzzle se încadrează undeva la 2,5-3, în funcție de strategia de lucru (sortare după culori/ forma pieselor, etc.). Puzzle-ul are atât părți ușoare, cât și părți mai grele, constituind o provocare echilibrată, numai bună să ne relaxăm după zile pline!

În acest sens, strategia pe care am folosit-o a fost sortarea pieselor în funcție de zone: marginile, nisipul și vegetația (dacă o pot numi așa), fundalul colorat și elefantul – pe care îl văd, mai degrabă, ca un pui simpatic de elefant! J Deși elefantul reprezintă o proporție mare din puzzle, mi s-a părut cel mai ușor – chiar dacă a durat cel mai mult, iar cea mai grea parte (dar nu foarte grea! – datorită prezenței unui gradient de la culori închise spre mai deschise) a fost nisipul.

Detaliile transformă orice zi mohorâtă într-o explozie de culoare și bunăstare! Acest puzzle este potrivit pentru iubitorii de animale și/sau culturii africane (dar nu numai)!

Concluzii

Marca Anatolian, produsă în Turcia, vine cu o mare varietate de imagini și mărimi. Puzzle-ul vine însoțit de un suport de cutie și informații despre serviciul gratis al pieselor lipsă. Având culori vibrante, el este caracterizat de o tăietură standard. Piesele sunt groase, lucioase și se simt plăcut la atingere. Îmbinarea este bună, însă nu foarte strânsă, existând riscul destrămării unei porțiuni din puzzle, la mutarea acesteia. Alte defecte sunt mici și neglijabile.

Ce mi-a plăcut:

• Design-ul cutiei și informațiile transmise
  • Suportul de cutie inclus
  • Culorile vii, vibrante
  • Piesele groase, ferme

Ce nu mi-a plăcut:

• Îmbinarea nu foarte strânsă
  • Proporția mare de piese cu aceeași formă (de ”infinit”, cum o numesc eu – )

Asamblarea unui Anatolian reprezintă o plăcere. Deja mă gândesc la următorul meu Anatolian – am pus ochii pe un model mai mare, hmm: https://www.welovepuzzle.ro/puzzle-cu-barbati-si-femei/puzzle-anatolian-joy-faith-hope-love-1500-piese-4506-478783.html!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *