Review-uri

Puzzle Gold – Pasta Collection, 1000 piese

Introducere Gold Puzzle

Marca de puzzle-uri Gold Puzzle (Collection) provine din Turcia și produce puzzle-uri începând cu anul 2005. Portofoliul lor cuprinde puzzle-uri de la 500 și până la 2000 piese și include, într-o proporție destul de ridicată, artă clasică (pictură), dar și artă digitală și imagini reale. Pe lângă puzzle-uri clasice, sunt specializați și în puzzle-uri personalizate și puzzle-uri magnetice. Frumoasă diversitate!

Pentru a vă prezenta experiența mea cu Gold Puzzle, am ales un puzzle care, după ce veți citi acest review, vă va face poftă de mâncare. Eu zic să mergeți să puneți apă la fiert (să nu îmi ziceți că nu v-am avertizat!!! 😀) Așadar, astăzi o să descoperim mai multe despre Gold Puzzle, prin intermediul Pasta Collection in Wooden Box – 1000 piese, imagine realizată de Elena Schweitzer. Ca și până acum, vom analiza cutia, conținutul ei, piesele, îmbinarea și experiența, în sine!

Cutia

Având dimensiunile de aproximativ 33 x 23 x 4,5 cm, cutia este robustă și compactă, caracterizată de un luciu intens, foarte plăcut și fin la atingere. Imaginea este bine încadrată pe capacul care are un fundal neutru (ca și culoare – mi-ar fi plăcut să fie, de exemplu, o culoare pastelată, ceva mai senin), pe care apar, în mod aleatoriu, mici piese de puzzle (care mi se par foarte drăguțe, de-altfel! 😀). Pe capac, mai apar numele mărcii și numărul de piese, dar și o piesă aurie, reprezentativă pentru marcă. Pe margini, se regăsesc, pe lângă detaliile de pe capac, și titlul puzzle-ului și numele artistului, dar și dimensiunea puzzle-ului (48 x 68 cm), numărul de referință și codul de bare al puzzle-ului.

Spatele cutiei oferă câteva detalii în 3 limbi (română, engleză și turcă), privind calitatea mărcii (asta o să vedem împreună! 😀) și despre prepararea lipiciului pe care îl primim gratis. În plus, sunt prezentate câteva modele din colecția Gold Puzzle, însă foarte mic, într-un colț. Mi-ar fi plăcut ca spatele cutiei să fie mai mult concentrat pe modele, acestea să fie reprezentate mai mare, mai amănunțit – ca să știu ce Gold Puzzle să aleg pe viitor, nu de alta! 😀

În interiorul cutiei, se află punga cu piesele și un pliculeț cu lipici praf (așa cum este menționat și pe spatele cutiei), care este numai bun dacă vrem să înrămăm puzzle-ul pentru noi și să îl punem undeva în bucătărie sau să îl facem cadou unor pasionați de paste! 😀 Așa cum am spus și mai sus, îmi place că cutia este compactă, pe dimensiunile conținutului!

Piesele

Ca marea majoritate a puzzle-urilor produse în Europa, și piesele de la Gold Puzzle sunt caracterizate de tăietura standard (grid cut/ ribbon-cut) și sunt la fel de lucioase și plăcute la atingere ca și cutia, la exterior. Personal, nu m-a deranjat atât de tare luciul pieselor (cred că acest luciu contribuie, într-o oarecare măsură, la îmbinarea pieselor – dar asta vom vedea mai târziu). Piesele au mărimi ”standard”, dacă aș putea spune așa – normale, nici prea mari, nici prea mici. Calitatea printului este bună, însă mi-ar fi plăcut ca culorile să fie puțin mai luminoase și mai vii. De asemenea, am observat că culorile pieselor nu sunt 100% la fel ca cele prezentate pe cutie. Nu este un neapărat un minus – unele tipuri de paste arătau mai bine pe piesele de puzzle decât pe cutie. 😀

Piesele au grosimea de aproximativ 2 mm, fapt care le conferă fermitate și rezistență. Există o varietate destul de bună a pieselor, fiind toate formele de piese cunoscute – totuși, există o oarecare preponderență pentru piesa ”infinit” (rândul 1, piesa 2). Am rămas surprinsă de faptul că nu am găsit nicio piesă cu defect (nici măcar unul mic, mic!) – îndoituri, dezlipiri, etc. – mai rar acest lucru! De asemenea, toate piesele au fost tăiate până la capăt și nu am văzut deloc piese neseparate.

Îmbinarea pieselor

În timp ce asamblam puzzle-ul, fiecare piesă s-a potrivit doar în locul său (pre)destinat. Îmbinarea pieselor mi s-a părut a fi foarte bună, strânsă. Cei de la Gold Puzzle datorează acest lucru, menționate și pe spatele cutiei, tehnologiei de tăiere fină a pieselor. Eu tind să cred că îmbinarea foarte bună se datorează, cumva, și stratului de luciu deasupra pieselor, care face ca îmbinarea să fie strânsă. Oricare ar fi motivul, îmbinarea strânsă reprezintă un plus pe care îl acord mărcii Gold Puzzle! 😀 Mai mult, am putut deplasa fiecare porțiune de paste (mai multe detalii despre strategie în paragraful următor) fără destrămarea sa.

Atenție! Chiar dacă îmbinarea este foarte bună, putând ridica, fără probleme și lipici, puzzle-ul completat de pe spațiul de lucru, am simțit că, la fiecare ridicare a puzzle-ului finalizat, îmbinarea slăbește.

Experiența

Experiența mea cu Gold Puzzle a fost una surprinzătoare! Am decis să abordez acest puzzle prin sortarea marginilor și, apoi, a fiecărui tip de paste, deoarece existau multe culori și forme. Efectiv, am întins toate piesele pe spațiul de lucru și am început să ”culeg” piesele asemănătoare, pentru un tip de paste. Bineînțeles, nu le-am nimerit pe toate – au rămas niște piese (cam 100 să zic?!) pe care nu știam unde să le încadrez, fiind foarte asemănătoare. Dar, la final, fiecare și-a găsit locul! 😀

Astfel, aș zice că pe o scală de la 1 la 5, dificultatea puzzle-ului se situează în jurul lui 3. Totuși, ce e plăcut este faptul că, după sortare, aș putea spune că am asamblat 18 mini puzle-uri, fiecare având un tip de paste! 😀 Deci, dacă aveți ajutoare la puzzle, le puteți oferi să asambleze pastele lor preferate – fusilli, farfalle, alfabet, etc! Și, după aceea, să le și gătiți! 😀

Acest puzzle este potrivit pentru pasionații de paste (de mâncare și bucătărie, în general), dar nu numai!

Concluzii

Marca Gold Puzzle, din Turcia, ne oferă o varietate cuprinzătoare de modele. Cutia este compactă și rezistentă, iar, pe lângă punga cu piesele, avem la dispoziție un lipici praf, pentru o lipire ulterioară a puzzle-ului. Piesele au o tăietură standard, sunt groase și foarte lucioase și îmbinarea acestora este foarte bună. Calitatea lor este bună și nu există defecte.

Ce mi-a plăcut:

• Cutia compactă, lipiciul gratis
  • Piesele groase, robuste
  • Îmbinarea strânsă, foarte bună
  • Calitatea print-ului

Ce nu mi-a plăcut:

• Culorile nu sunt 100% ca cele de pe cutie
  • Insuficiența modelelor prezentate
  • Culoarea neutră, ”ștearsă” a cutiei

Deci, ați pus apa la fiert? 😀 Vreau și eu o porție de paste! Până sunt gata, mă uit și încerc să îmi aleg viitorul Gold Puzzle (de data aceasta, fără mâncare! 😀). Cred că rămân la acesta: https://www.welovepuzzle.ro/puzzle-cu-fluturi/puzzle-gold-puzzle-party-in-the-woodland-1500-piese-gold-puzzle-61420-472613.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *