Review-uri

Puzzle Bluebird – The Hideaway Cottage, 1000 piese

Introducere Bluebird Puzzle

Marca franceză de puzzle-uri Bluebird este recent apărută pe piața de puzzle-uri (Ianuarie 2019), însă a avut succes încă de la început. Cu site-uri de producție atât în Turcia, cât și în Polonia, Bluebird ne pune la dispoziție o varietate impresionantă de modele, de la 500 de piese și până la 6000 piese! Majoritatea modelelor constau în artă digitală, aparținând unor numeroși artiști cunoscuți și apreciați de noi, precum: Dominic Davison, Aimee Stewart, Nicky Boehme, Ciro Marchetti și David Galchutt.

Așa cum am menționat mai sus, Bluebird își produce puzzle-urile în Turcia și Polonia. Astăzi o să vă prezint experiența mea cu un Bluebird produs în Polonia, și anume The Hideaway Cottage – 1000 piese, imaginea fiind realizată de către unul dintre ilustratorii mei favoriți, Dominic Davison. O să urmărim împreună tot ce ține de cutie și conținutul ei și, bineînțeles, vom pune accent de piesa principală: puzzle-ul în sine!

Cutia

Cutia are dimensiunile de aproximativ 39,5 x 26,5 x 5,5 cm și are un aspect plăcut, fiind ușor texturată. Totuși, nu mi se pare că este foarte robustă (cartonul nu este foarte gros, deci ar putea fi deteriorată din cauza unor manipulări necorespunzătoare). Chiar și așa, se simte bine la atingere, iar imaginea este bine încadrată pe fundalul de un albastru roial, foarte elegant. Am apreciat faptul că titlul puzzle-ului se află scris pe capacul frontal, dar și detaliile florale subtile și logo-ul mărcii – pasărea colibri! 😀 Pe margini, sunt prezentate câteva detalii, precum titlul, dimensiunile68,9 x 48,0 cm, artistul, codul de bare și site-ul oficial al mărcii Bluebird. (Mi-a plăcut foarte mult semnificația alegerii păsării colibri ca și logo, așa că vă atașez întreaga poveste: https://www.bluebird-puzzle.com/our-story.html)

Pe spatele cutiei, nu sunt prezentate mai multe detalii despre această marcă, însă Bluebird ne face să ne gândim deja la următorul puzzle, prin expunerea altor modele din gama lor, în funcție de numărul de piese! Îmi place că au ales să ne arate cât mai multe modele. Aș fi vrut să văd și câteva din zona celor de 4000 și 6000 de piese – cine știe, poate mă încumetam la ceva! 😀

Conținutul cutiei este reprezentat doar de punga cu piesele. Poate că mi-ar fi plăcut să mai fie ceva în cutie – nu știu voi, dar eu întodeauna am apreciat micile surprize, fie ele un suport pentru capac, un lipici, un catalog cu gama de puzzle-uri, un mic mesaj, etc. Chiar și așa, un mare minus pe care îl acord cutiei este faptul că este mult prea mare pentru conținutul ei. Mi se pare că se irosește cam mult carton – această cutie ar putea să cuprindă lejer două pungi de puzzle-uri de 1000 piese. Știm că spațiul, pentru noi, pasionații de puzzle-uri, reprezintă o problemă… delicată, având în vedere că avem foarte multe puzzle-uri. Totuși, mi-ar fi plăcut o cutie mult mai compactă.

Piesele

Piesele de la Bluebird sunt caracterizate de o tăietură standard (grid-cut/ ribbon-cut) și sunt ușor texturate (aceeași textură ca la cutie, însă puțin sesizabilă la atingere). Nu aș putea să zic că piesele sunt complet mate, deoarece au un luciu subtil plăcut, dar care nu deranjează în momentul asamblării. Calitatea print-ului este foarte bună (excepțională aș putea zice! 😀), detaliile fiind foarte clare și precise – consider că acest lucru se datorează și faptului că imaginea este o pictură digitală. În plus, piesele au dimensiuni standard, normale. Mi-au atras atenția și culorile superbe ale pieselor, foarte vii, vesele și în concordanță cu cele de pe cutie – efectiv mă bucuram de fiecare piesă! 🙂

La atingere, piesele se simt foarte bine, sunt fine și ferme, groase, având o grosime de aproximativ 2 mm – a fost foarte fain să lucrez cu aceste piese. Mi-a plăcut foarte mult varietatea pieselor, fiecare formă găsindu-se într-o proporție aproximativ egală (știți cum se zice: Diversitate în unitate! 🙂) – îmi displac puzzle-urile care au doar aceeași formă a pieselor. 🙁

În timp ce sortam piesele, am observat câteva piese cu defecte – aceste defecte le pun pe seama transportului și a amestecării pieselor în pungă). În general, aceste tipuri de defecte nu mă deranjează atât de tare. În poza de mai jos, se vede cum straturile de carton se dezlipesc, însă cu ajutorul unui lipici și prin presare, am rezolvat problema! 😀 (nici nu se observă, în puzzle-ul finalizat, că ar fi existat piese avariate). Nu am sesizat alte defecte (îndoituri, etc.).

Îmbinarea pieselor

Fiecare piesă se potrivește doar în locul ei, asta datorită diversității pieselor (acum, că am avut eu vreo 2-3 piese pe care le-am potrivit în alte locuri – fără intenție, ci doar din impuls, e partea a doua! 😀). Îmbinarea pieselor este foarte bună și foarte strânsă, poate una dintre cele mai bune îmbinări pe care le-am întalnit de când fac puzzle-uri! Am putut să deplasez secțiuni de 2-4 piese și până la porțiuni cu câteva zeci de piese, fără să am parte de destrămări. Consider acest lucru ca fiind, poate, cel mai mare atu al acestei mărci de puzzle. La foarte mică distanță se află culorile vibrante și detaliile). De asemenea, am putut ridica, de pe spațiul de lucru, fără nicio problemă, TOT puzzle-ul – așa îmbinare bună are și trebuie să mă credeți pe cuvânt! 😀

Experiența

Per total, mi-a plăcut foarte mult experiența cu Bluebird! Aș zice că dificultatea ajunge undeva la… hmm, 1,5-2 (pe o scală de la 1 la 5). Acest puzzle reprezintă o provocare echilibrată, undeva la medie, având secțiuni și mai ușoare (grădina cu flori) și mai dificile (copacii și, pe alocuri, căsuța). Imaginea este superbă, foarte relaxantă și liniștitoare. M-am deconectat de tot de tot ce m-a înconjurat și m-am imaginat în acest peisaj, bucurându-mă de o amiază veridică de primăvară! 😀 Chiar așa, vouă ce sentimente vă trezește un astfel de peisaj? 😀

Am adoptat aceeași metodă pe care o folosesc de obicei, și anume sortarea pe zone. Mai întâi marginile, aleea și grădina cu flori, apoi căsuța drăguța 😀, cerul și, la comun, toți copacii. Bineînțeles, copacii au reprezentat o provocare mai mare, dar le-am dat de capăt! 😀

Așa cum spune și titlul, The Hideaway Cottage (Cabana refugiu – în traducere foarte liberă 😀), acest puzzle este un omagiu adus calmului, relaxării, bunăstării, dar și primăverii care renaște. Numai bun să ne detașăm pentru câteva momente și să sperăm la un viitor liniștit, ascunși undeva la o cabană, într-o pădure primăvăratecă! 😀

Concluzii

Marca franțuzească Bluebird, ne pune la dispoziție o largă gamă de modele și mărimi, pentru toate dorințele noastre! Pentru puzzle-ul produs în Polonia, pe care l-am prezentat, aș spune că, chiar dacă cutia este mult prea mare (în raport cu conținutul ei), puzzle-ul are o calitate foarte bună. Piesele au o tăietură standard și culori vii și frumoase, având o grosime bună (sunt robuste) și simțindu-se bine în mână, pe parcursul asamblării. Cea mai bună parte a puzzle-ului este îmbinarea foarte strânsă. Defectele sunt puține și se pot trece cu vederea.

Ce mi-a plăcut:

• Aspectul cutiei
  • Culoriile vibrante și detaliile clare
  • Piesele groase, robuste
  • Îmbinarea foarte strânsă, foarte bună

Ce nu mi-a plăcut:

• Cutia mult prea mare
  • Lipsa surprizelor din cutie

Poate într-o dată viitoare, o să abordez și un puzzle Bluebird produs în Turcia, să vedem ce diferențe și asemănări vom găsi între el și acesta produs în Polonia. Însă am un sentiment că nici cel fabricat în Turcia nu va fi mai prejos decât cel din Polonia. Hmm, poate acesta: https://www.welovepuzzle.ro/puzzle-cu-arta/puzzle-bluebird-galchutt-david-the-mixed-bouquet-1500-piese-70201-467867.html! 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *